Kontrola Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Koszalinie II/2004
W dniu 19.02.2004 r. w placówce została przeprowadzona kontrola bieząca Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Koszalinie.
Kontrolą objęto następujące zagadnienia:
- działalność oświatowo – zdrowotną,
- ocenę stanu sanitarnego zakładu żywienia zbiorowego,
- ocenę jadłospisu dekadowego,
- stan sanitarny części hotelowej obiektu.
W wyniku przeprowadzonej kontroli Państwowy Inspektor Sanitarny w Koszalinie
pismem HŻ – 42420 – 16/2004 z dnia 24.02.2004 r. zawiadomił dyrektora Domu Dziecka w Mielnie, że zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie poprawy warunków sanitarnych w stołówce Domu Dziecka w Mielnie z powodu stwierdzenia następujących nieprawidłowości:
- Brak decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Koszalinie na działalność stołówki.
- Brak wyokrągleń na styku ścian z posadzką w pomieszczeniach produkcyjnych kuchni.
- W przygotowalni wstępnej brak zainstalowanego basenu do płukania warzyw po obieraniu.
- Obieraczka do ziemniaków nie posiada podłączenia do istniejącego wpustu ściekowego.
W odpowiedzi na zawiadomienie o wszczęciu postępowania HZ – 4240-16/2004 Dyrektor Domu Dziecka w Mielnie wyjaśnia i odnosi się do uchybień jakie stwierdzono w placówce podczas kontroli:
- Z posiadanej dokumentacji w placówce wynika, że nie posiadamy decyzji na działalność stołówki, ponieważ PPIS w Koszalinie nie wydał takiej decyzji. Placówka spełniła wszystkie wymogi przy odbiorze robót budowlanych i przekazaniu do użytku obiektu Domu Dziecka w Mielnie w dniu 10.12.1998 r., co potwierdzili protokołem obecni przedstawiciele PTIS. W protokole w pkt. 5 zobligowani zostaliśmy zgłosić odbiór PTIS po wyposażeniu obiektu w sprzęt, zostało to zrobione pismem z dnia 17.12.1998 r.
- W okresie najbliższych dwóch lat placówkę będzie stać finansowo na wykonanie wyokrągleń na styku ścian z posadzką w pomieszczeniach produkcyjnych kuchni. Trudna sytuacja finansowa placówki nie pozwala w najbliższym czasie na wykonanie zalecenia wynikającego z kontroli sanitarnej.
- Do końca roku szkolnego t.j. koniec czerwca 2004 r. obieraczka do ziemniaków zostanie podłączona do wpustu ściekowego oraz zostanie zainstalowany basen do płukania warzyw. Podany termin realizacji potrzebny jest placówce na zdobycie środków finansowych do zakupu wyżej wymienionego sprzętu.
PROTOKÓŁ KONTROLI DO WGLĄDU