Aktualizacja etapowego planu działań dochodzenia do standardów placówki opiekuńczo - wychowawczej typu socjalizacyjnego Dom Dziecka w Mielnie

 

AKTUALIZACJA ETAPOWEGO PLANU DZIAŁAŃ DOCHODZENIA DO STANDARDÓW

PLACÓWKI OPIEKUŃCZO WYCHOWAWCZEJ TYPU SOCJALIZACYJNEGO

DOM DZIECKA W MIELNIE

ILOŚĆ MIEJSC: 24 wychowanków

(zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005 roku

w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych Dz. U. z 2005 r. Nr 37, p.331)





STANDARD WG

ROZPORZĄDZENIA

STANDARD ŚWIADCZONY

OBECNIE

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ DOCHODZENIA DO STANDARDÓW

UWAGI

2005r.

2006r.

1.

2.

6.

7.

8.

I. Dzieciom w placówce opiekuńczo – wychowawczej zapewnia się:

  1. Wyżywienie dostosowane do ich potrzeb rozwojowych

spełnione wymogi




  1. Dostęp do opieki zdrowotnej

spełnione wymogi




  1. Dostęp do zajęć wychowawczych, kompensacyjnych, terapeutycznych i rewalidacyjnych

spełnione wymogi




  1. Wyposażenie w:

a). odzież, obuwie, bieliznę i inne przedmioty osobistego użytku, stosownie do wieku i indywidualnych potrzeb

b). zabawki odpowiednie do wieku rozwojowego

c). środki higieny osobistej



spełnione wymogi

spełnione wymogi

spełnione wymogi




  1. Zaopatrzenie w:

a). leki

b). podręczniki i przybory szkolne


spełnione wymogi

spełnione wymogi




  1. Kwotę pieniężną do własnego dysponowania przez dzieci od 5 roku życia, której wysokość, nie niższą niż 0,5 % i nie wyższą niż 5% kwoty, o której mowa w art. 78 ust.2 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, ustala co miesiąc dyrektor placówki opiekuńczo – wychowawczej, w porozumieniu z samorządem placówki, o której mowa w § 12.

spełnione wymogi




  1. Dostęp przez całą dobę do podstawowych produktów żywnościowych oraz napojów

spełnione wymogi




  1. Dostęp do nauki, która w zależności od typu placówki odbywa się:

a). w szkołach poza placówką

b). na terenie placówki

c). w systemie nauczania indywidualnego

spełnione wymogi



Szkoła Podst. w Mielnie

Gimnazjum w Mielnie

Z.S.Z. nr 1 w Koszalinie

CKU w Boninie

  1. Pomoc w nauce, w szczególności przy odrabianiu zadań domowych, oraz w miarę potrzeby przez udział w zajęciach wyrównawczych

spełnione wymogi




  1. Uczestnictwo w miarę możliwości w zajęciach pozalekcyjnych i rekreacyjno - sportowych

spełnione wymogi




  1. Opłatę za pobyt w bursie lub internacie, jeżeli dziecko uczy się poza miejscowością, w której znajduje się placówka opiekuńczo – wychowawcza

spełnione wymogi




  1. Pokrycie kosztów przejazdu do i z miejsca uzasadnionego pobytu poza placówką opiekuńczo - wychowawczą

spełnione wymogi




II.Placówka opiekuńczo – wychowawcza organizując działalność kulturalną i rekreacyjną, uwzględnia

święta i inne dni wynikające z tradycji i obyczajów

spełnione wymogi

Wspólne obchody Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocnych. Organizacja ferii zimowych i letnich przez placówkę. Udział wychowanków w różnych imprezach rekreacyjnych i zawodach sportowych: tenis stołowy, piłka nożna i koszykowa. Udział w corocznych przeglądach artystycznych placówek opiekuńczo-wychowawczych.




III.W placówce nie powinno jednocześnie przebywać więcej niż 30 dzieci

spełnione wymogi





Placówka opiekuńczo wychowawcza może znajdować się w budynku, który posiada:


  1. Pokoje mieszkalne 1-5 osobowe o powierzchni zapewniającej przechowywanie rzeczy osobistych, które powinny być właściwie oświetlone i wyposażone w:

a). łóżka i tapczany

b). szafki i lampki nocne

c). szafy i miejsca w szafie na przechowywanie rzeczy osobistych

d). Zabawki

Spełnione wymogi :

  • pokoje 2 osobowe na 12 pokoi 10 spełnia normę 5 m2/osobę

  • tapczany jednoosobowe

  • stoliki i lampki nocne

  • segmenty meblowe

  • każdy wychowanek posiada różne zabawki




  1. Łazienki z miejscem do prania i suszenia rzeczy osobistych i toalety w ilości umożliwiającej korzystanie z nich w sposób zapewniający intymność i zgodność z zasadami higieny

a). łazienka i toaleta dla dziewcząt:

  • dwa prysznice

  • cztery umywalki

  • dwie toalety

b). j.w. dla chłopców



osobne pomieszczenia do prania i suszenia

  1. Pomieszczenie do wypoczynku wyposażone w stoliki i krzesła, telewizor, gry, zabawki, książki ( nie mniej niż jedno pomieszczenie na 10 dzieci )

spełnione wymogi




  1. Miejsce do cichej nauki

spełnione wymogi




  1. Kuchnię

spełnione wymogi




  1. Jadalnię dla wszystkich dzieci

spełnione wymogi




  1. Aneksy kuchenne przeznaczone do zajęć kulinarnych i przyrządzania śniadań i kolacji ( nie mniej niż jeden aneks na 10 dzieci )

spełnione wymogi




  1. Odpowiednio wyposażone pomieszczenia do zajęć terapeutycznych i sportowych

brak sali terapeutycznej

2005

2006

inwestycja budowlana pozwoli na utworzenie sali do zajęć terapeutycznych przewidywany koszt: 180.000,00 zł

  1. Pokój do spotkań z osobami odwiedzającymi

hol z ławą, sofą i krzesłami




  1. Pokój gościnny

spełnione wymogi




  1. Gabinet pielęgniarski

spełnione wymogi




  1. Pokój dla dzieci chorych

spełnione wymogi




  1. Pomieszczenie do prania i suszenia

spełnione wymogi




V. Wskaźnik zatrudnienia określa § 25 i § 22:

1. 1 wychowawca do 10 dzieci w czasie zajęć odbywających się w placówce

nie spełnia wymogów

6 etatów

2005

2006

Zatrudnienie 3 wychowawców

2. 1 wychowawca do 14 dzieci w czasie zajęć poza terenem placówki

 

nie spełnia wymogów

6 etatów


2005

2006

Zatrudnienie trzech wychowawców

3. W porze nocnej dla powyżej 14 dzieci opiekę sprawuje co najmniej dwóch pracowników, w tym jeden wychowawca

nie spełnia wymogów

6 etatów

2005

2006

Zatrudnienie trzech wychowawców

4. 1 etat pedagoga, psychologa, terapeuty i pracownika socjalnego

nie spełnia wymogów

brak terapeuty

brak psychologa


2005

psycholog

2006

terapeuta

Zatrudnienie psychologa i terapeuty





Wytworzył:
Anna Bober
Udostępnił:
Bober Anna
(2006-09-06 14:03:38)
Ostatnio zmodyfikował:
Bober Anna
(2006-09-06 14:11:41)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki