Kontrola Starostwa Powiatowego w Koszalinie VII/2004

OPS. I. 0913/5/04 Egz. Nr ...........

 

 

 

S T A R O S T W O   P O W I A T O W E

K O S Z A L I N

 

Jednostka kontrolowana Dom Dziecka

w Mielnie

 

Kontrolujący Marian Szewłoga

główny specjalista d.s. kontroli

Starostwa Powiatowego

działający na podstawie upoważnienia

OPS. I. 0913/5/04 Starosty Koszalińskiego

z dn. 20.07.2004 r.

Termin kontroli rozpoczęcie – 26.07.2004 r.

zakończenie – 06.08.2004 r.

 

Przedmiot kontroli kontrola problemowa

 

Okres objęty kontrolą rok 2003 i I półrocze roku 2004

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyrektorem jednostki kontrolowanej był Ryszard Pałczyński zatrudniony na tym stanowisku od 29 sierpnia 1998 roku.

Głównym księgowym była Lucyna Songin zatrudniona na tym stanowisku od 1 lipca 1996 roku.

Podczas wykonywania czynności kontrolnych Dyrektor jednostki przebywał na urlopie wypoczynkowym. Informacji w toku kontroli udzielała Lucyna Songin – główny księgowy jednostki.

Kontrolą objęto następujące zagadnienia:

  • realizacja zaleceń pokontrolnych wydanych w wyniku przeprowadzonych kontroli w roku 2003 i I półroczu roku 2004,

  • środki specjalne.

W wyniku kontroli stwierdzono co następuje:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. REALIZACJA ZALECEŃ POKONTROLNYCH

     

    1. Na podstawie książek kontroli ustalono, iż w analizowanym okresie w Domu Dziecka w Mielnie zostały przeprowadzone następujące kontrole:

  • w dniu 22.07.2003 r. – Starostwo Powiatowe w Koszalinie – w zakresie prawidłowości prowadzenia dokumentacji obiektów i wykorzystania samochodów służbowych;

  • w dniu 04.12.2003 r. – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie – w zakresie prawidłowości prowadzenia dokumentacji placówki oraz realizacji zadań merytorycznych;

  • w dniu 05.05.2004 r. – Wydział Polityki Społecznej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie – w zakresie podejmowania działań na rzecz powrotu wychowanków do rodziny i utrzymywania kontaktów z rodzicami oraz zatrudniania do opieki nad dziećmi specjalistów o kwalifikacjach zgodnych z zapisami § 19 ust.1 i § 20 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 września 2000 roku w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych (Dz.U. Nr 80, poz.900);

  • w dniu 28.02.2003 r. – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Koszalinie – kontrola bieżąca obiektu;

  • w dniu 24.04.2003 r. – Powiatowa Stacja Sanitano – Epidemiologiczna w Koszalinie – wizytacja oświatowo – zdrowotna na podstawie art.6 Ustawy z dnia 14 czerwca 1985 roku o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U. Nr 90, poz.575 z późn. zm.);

  • w dniu 26.09.2003 r. – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Koszalinie – kontrola bieżąca placówki;

  • w dniu 19.02.2004 r. – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Koszalinie – kontrola bieżąca placówki.

    1. W wyniku przeprowadzonych kontroli dokonano następujących ustaleń.

      1. Starostwo Powiatowe w Koszalinie.

W toku kontroli przeprowadzonej w dniu 22.07.2003 r. stwierdzono brak wpisów do książki obiektów protokołów kontroli oraz badań określonych w art. 62 ust.1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Książka obiektu budowlanego Nr 292/98 wydana w dniu 18.12.1998 r. przez Urząd Rejonowy w Koszalinie Wydział Nadzoru Budowlanego i Ochrony Środowiska nie spełniała wymogów określonych rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie książki obiektu budowlanego.

Na podstawie okazanej dokumentacji ustalono, iż w jednostce kontrolowanej założono nową książkę obiektu budowlanego spełniającą kryteria określone w rozporządzeniu.

W rozdziale VI książki stwierdzono wpisy:

  • 28.07.2003 r. – protokół kontroli budynku Domu Dziecka w Mielnie przeprowadzonej przez Środkowopomorską Radę NOT w Koszalinie;

  • 27.11.2003 r. – protokół Nr 186/Z/03 przeprowadzonej kontroli i pomiarów ochrony przed dotykiem pośrednim przeprowadzonej przez Jerzego Bartniaka upoważnienie Nr 61/E/1063/192/99;

  • 27.11.2003 r. – protokół 187/Z/83 z przeprowadzonych pomiarów rezystancji izolacji i obwodów elektrycznych elementów instalacji elektrycznych przeprowadzonych przez Jerzego Bartniaka upoważnienie Nr 61/E/1063/192/99;

  • 10.12.2003 r. – protokół z okresowej kontroli przewodów kominowych;

  • 28.12.2003 r. – protokół pomiarów wyłącznika różnicowo – prądowego dokonanych przez Jerzego Bartnika upoważnienie Nr 61/E/1063/192/99.

W rozdziale VII książki dokonano wpisu:

  • 28.07.2003 r. – Protokół z kontroli budynku Domu Dziecka w Mielnie przeprowadzonej przez Środkowopomorską Radę NOT w Koszalinie.

Wyżej wymienione protokoły stanowiły załączniki do książki obiektu. W świetle

powyższych ustaleń stwierdzone w dniu 22.07.2003 r. nieprawidłowości uznano za usunięte.

W trakcie niniejszej kontroli dokonano analizy zapisów w kartach drogowych prowadzonych dla samochodu FSO Trak Nr rej. ZKOG057 od Nr 213601 do Nr 213635 i od Nr 13301 do Nr 13470. Uwag nie wniesiono.

      1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie.

Z protokołu sporządzonego w dniu 15 grudnia 2003 roku wynikało, iż:

  • dzienniki zajęć oraz dokumentacja dotycząca wychowanków prowadzone były na bieżąco;

  • zapisy w dziennikach były zgodne z planem pracy z wychowankami;

  • zajęcia w grupach były regularnie hospitowane przez dyrektora placówki;

  • tematyka zajęć była zróżnicowana w zależności od stopnia niedostosowania społecznego wychowanków, zaburzeń zachowania lub stopnia zaniedbań edukacyjnych;

  • zajęcia były realizowane na bieżąco, zgodnie z miesięcznym planem pracy opracowanym dla każdej grupy.

Zaleceń pokontrolnych nie wydano.

1.2.3. Wydział Polityki Społecznej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie.

Przedmiotem kontroli przeprowadzonej 5 maja 2004 roku były następujące zagadnienia:

  1. Podejmowanie działań na rzecz powrotu wychowanków do rodziny i utrzymania kontaktów z rodzicami.

  2. Zatrudnianie do opieki nad dziećmi osób spełniających wymogi kwalifikacyjne określone w § 9 ust.1 i § 20 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 września 2000 r. w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych.

Z protokołu sporządzonego w miesiącu czerwcu 2004 roku wynikało, iż:

  • działalność placówki w zakresie zapewnienia dzieciom kontaktów z rodzicami oraz podtrzymywania więzi uczuciowych z osobami bliskimi dziecku została oceniona jako prawidłowa;

  • trzech pracowników (w tym dyrektor placówki, pracownik socjalny oraz osoba sprawująca opiekę nad dziećmi w godzinach nocnych) nie spełnia wymogów kwalifikacyjnych określonych w obowiązujących przepisach prawa.

W wyniku kontroli Wojewoda Zachodniopomorski pismem PS.1.RK.0932/12/04 z dnia 6

lipca 2004 r. skierowanym do Dyrektora Domu Dziecka w Mielnie zalecił cyt.: “Zatrudniać do opieki nad dziećmi specjalistów posiadających kwalifikacje określone w obowiązujących przepisach, obecnie § 20 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 września 2000 r. w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych (Dz.U. Nr 80, poz. 900)”.

Termin udzielenia odpowiedzi na powyższe zalecenie upływa z dniem 7.08.2004 r.

W toku niniejszej kontroli ustalono co następuje:

  • dyrektor Domu Dziecka w Mielnie pismem D.Dz.D.1212-2/04 z dnia 7.04.2004 r. pod rygorem rozwiązania umowy o pracę zobowiązał opiekuna nocnego do uzupełnienia wykształcenia wymaganego przepisami § 20 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 września 2000 r. w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych. Odpis pisma stanowi załącznik Nr 1 do protokołu kontroli;

  • wymieniony w protokole pracownik socjalny uzupełnia wykształcenie w Bałtyckiej Wyższej Szkole Humanistycznej w Koszalinie. Odpis zaświadczenia stanowi załącznik Nr 2 do protokołu kontroli;

  • dyrektor kontrolowanej jednostki oświadczył, iż zamierza od nowego roku akademickiego podjąć studia magisterskie na kierunku zgodnym z 19 ust. 1 cytowanego uprzednio rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 września 2000 r. w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych.

1.2.4. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Koszalinie.

Przeprowadzona w dniu 28.02.2003 r. kontrola sanitarna wykazała nieprawidłowości w sposobie przechowywania artykułów spożywczych, prawidłowości pobierania prób pokarmowych oraz zachowania czystości urządzeń chłodniczych. W wyniku kontroli osobę odpowiedzialną za stwierdzone uchybienia ukarano mandatem karnym oraz wydano następujące zalecenia:

  1. Przestrzegać segregacji artykułów w urządzeniach chłodniczych i szafkach.

  2. Nie mrozić artykułów nietrwałych biologicznie.

  3. Pobierać próby pokarmowe ze wszystkich przyrządzanych posiłków.

  4. Doposażyć w termometry urządzenia chłodnicze i założyć zeszyt pomiaru temperatury.

W wyniku kontroli sanitarnej przeprowadzonej 26.09.2003 r. stwierdzono wykonanie zaleceń wydanych po kontroli przeprowadzonej 28.02.2003 r. Uwag do działalności

jednostki nie wniesiono.

W dniu 19.02.2004 r. kontrolą objęto następujące zagadnienia:

  • działalność oświatowo – zdrowotną,

  • ocenę stanu sanitarnego zakładu żywienia zbiorowego,

  • ocenę jadłospisu dekadowego,

  • stan sanitarny części hotelowej obiektu.

W wyniku przeprowadzonej kontroli Państwowy Inspektor Sanitarny w Koszalinie

pismem HŻ – 42420 – 16/2004 z dnia 24.02.2004 r. zawiadomił dyrektora Domu Dziecka w Mielnie, że zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie poprawy warunków sanitarnych w stołówce Domu Dziecka w Mielnie z powodu stwierdzenia następujących nieprawidłowości:

  1. Brak decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Koszalinie na działalność stołówki.

  2. Brak wyokrągleń na styku ścian z posadzką w pomieszczeniach produkcyjnych kuchni.

  3. W przygotowalni wstępnej brak zainstalowanego basenu do płukania warzyw po obieraniu.

  4. Obieraczka do ziemniaków nie posiada podłączenia do istniejącego wpustu ściekowego.

Odpis zawiadomienia stanowi załącznik Nr 3 do protokołu kontroli.

W złożonym wyjaśnieniu (pismo D.Dz.D. 0718-13/04 z dnia 10.03.2004 r. z dnia

10.03.2004 r.) Dyrektor placówki stwierdził, iż placówka spełniła wszystkie wymogi przy odbiorze robót budowlanych i przekazaniu do użytku obiektu Domu Dziecka w Mielnie w dniu 10.12.1998 r. co zostało potwierdzone przez przedstawicieli PTIS, a brak decyzji na działalność stołówki nie wynikał z przyczyn leżących po stronie Domu Dziecka.

Usunięcie nieprawidłowości wyszczególnionej w punkcie 2 Dyrektor zobowiązał się zrealizować w ciągu dwóch lat, natomiast realizację zaleceń wymienionych w punkcie 3 i 4 do końca czerwca 2004 r. Odpis pisma D.Dz.D. 0718-13/04 stanowi załącznik Nr 4 do protokołu kontroli.

Brak dalszej korespondencji w tym zakresie upoważnia do stwierdzenia iż Państwowy powiatowy Inspektor Sanitarny w Koszalinie uznał złożone przez Dyrektora placówki wyjaśnienia za satysfakcjonujące. W toku niniejszej kontroli stwierdzono, iż zadeklarowany termin usunięcia nieprawidłowości wyszczególnionych w punkcie 3 i 4 zawiadomienia o wszczęciu postępowania został dotrzymany.

      1. Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Koszalinie.

Na podstawie art..6 ustawy z dnia 14.03.1995 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej w dniu 24.04.2003 r. objęto lustracją następujące zagadnienia:

  • prawidłowość prowadzenia dokumentacji pracy oświatowo – zdrowotnej;

  • formy pracy oświatowo – zdrowotnej;

  • współpraca z organizacjami pozarządowymi;

  • realizacja programów oświatowych, profilaktycznych i innych.

Nieprawidłowości w realizacji wyżej wymienionych zadań nie stwierdzono. Zaleceń nie

wydano.

  1. ŚRODKI SPECJALNE

 

Środek specjalny został utworzony Decyzją Dyrektora Domu Dziecka w Mielnie z dnia 01.01.1999 roku.

Jako źródła przychodu wskazano:

  • spadki, zapisy, dobrowolne wpłaty i dary;

  • odszkodowania i opłaty za utracone lub uszkodzone mienie oddane jednostce w zarząd lub użytkowanie.

Uzyskane środki postanowiono przeznaczać na:

  • świadczenia dla wychowanków;

  • delegacje służbowe;

  • zakup materiałów i wyposażenia;

  • media;

  • usługi materialne;

  • usługi niematerialne;

  • zakup książek i pomocy dydaktycznych;

  • inne cele ustawowo określone.

W dniu 19.11.2001 roku Dyrektor Domu Dziecka zwrócił się do Zarządu Powiatu w

Koszalinie z wnioskiem o poszerzenie źródeł przychodów środka specjalnego o wpłaty dokonywane na rzecz placówki z tytułu nawiązek zasądzonych prawomocnymi wyrokami w sprawach karnych i cywilnych (pismo D.Dz. I. 3030-2/2001 z dnia 19.11.2001 r.).

Uchwałą Nr XXII/253/2001 z dnia 28 grudnia 2001 roku w sprawie utworzenia środka specjalnego w Domu Dziecka w Mielnie i Pogotowiu Opiekuńczym w Polanowie Rada Powiatu utworzyła środek specjalny w Domu Dziecka w Mielnie wskazując jako żródło przychodów wpłaty z tytułu prawomocnych wyroków sądowych w sprawach karnych i cywilnych. Środki specjalne uzyskane z tego tytułu postanowiono przeznaczać na cele określone w orzeczeniach sądowych.

Rachunek bankowy dla środków specjalnych utworzono w Banku Polska Kasa Opieki S.A. I Oddział w Koszalinie na podstawie Umowy Nr 70032589 o prowadzenie rachunków bankowych zawartej w dniu 8 sierpnia 2002 r.

Plan finansowy środków specjalnych na 2003 rok przedstawiał się następująco:

ŚRODEK SPECJALNY – NAWIĄZKI

stan funduszu obrotowego na początek roku 700,00

Przychody 28.000,00

w tym 097 nawiązki 28.000,00

Rozchody 28.200,00

w tym

3110 świadczenia społeczne 1.068,00

4210 zakup materiałów i wyposażenia 5.600,00

4220 zakup środków żywności 5.000,00

4230 zakup leków i środków pomocniczych 532,00

4260 zakup energii 7.000,00

4270 zakup usług remontowych 5.000,00

4300 zakup usług pozostałych 4.000,00

Stan funduszu obrotowego na koniec roku 500,00

ŚRODEK SPECJALNY – DAROWIZNY

stan funduszu obrotowego na początek roku 46.141,84

Przychody 3.000,00

w tym 096 darowizny 3.000,00

Rozchody 49.000,00

w tym

3110 świadczenia społeczne 2.200,00

4210 zakup materiałów i wyposażenia 17.000,00

4240 zakup podręczników szkolnych 4.000,00

4260 zakup energii 5.700,00

4300 zakup usług pozostałych 20.000,00

4430 różne opłaty i składki 100,00

Stan funduszu obrotowego na koniec roku 141,84

W wyniku dokonanych zmian plan finansowy środków specjalnych (po zmianach) przedstawiał się następująco:

 

ŚRODEK SPECJALNY – NAWIĄZKI

stan funduszu obrotowego na początek roku 29.781,30

Przychody 93.750,00

w tym 097 nawiązki 93.750,00

Rozchody 123.030,00

w tym

3110 świadczenia społeczne 3.038,00

4210 zakup materiałów i wyposażenia 15.840,00

4220 zakup środków żywności 46.370,00

4230 zakup leków i środków pomocniczych 1.932,00

4240 zakup podręczników szkolnych 825,00

4260 zakup energii 23.050,00

4270 zakup usług remontowych 8.200,00

4280 zakup usług zdrowotnych 900,00

4300 zakup usług pozostałych 20.010,00

4410 podróże służbowe krajowe 170,00

4430 różne opłaty i składki 1.085,00

4420 podróże służbowe zagraniczne 980,00

3020 nagrody i wydatki osobowe 630,00

Stan funduszu obrotowego na koniec roku 501,30

 

 

ŚRODEK SPECJALNY – DAROWIZNY

stan funduszu obrotowego na początek roku 46.141,84

Przychody 13.000,00

w tym 096 darowizny 13.000,00

Rozchody 59.000,00

w tym

3110 świadczenia społeczne 2.200,00

4210 zakup materiałów i wyposażenia 19.000,00

4240 zakup podręczników szkolnych 4.000,00

4260 zakup energii 5.700,00

4270 zakup usług remontowych 2.000,00

4300 zakup usług pozostałych 25.900,00

4410 podróże służbowe krajowe 100,00

4430 różne opłaty i składki 100,00

Stan funduszu obrotowego na koniec roku 141,84

Na podstawie ewidencji księgowej ustalono, iż realizacja przychodów i wydatków ze środków specjalnych w roku 2003 przedstawiała się następująco:

 

ŚRODEK SPECJALNY – NAWIĄZKI

Przychody 103.091,00

Wydatki 121.948,84

w tym

3110 świadczenia społeczne 3.035,00

4210 zakup materiałów i wyposażenia 15.756,37

4220 zakup środków żywności 46.057,54

4230 zakup leków i środków pomocniczych 1.776,98

4240 zakup podręczników szkolnych 823,75

4260 zakup energii 22.880,94

4270 zakup usług remontowych 8.150,98

4280 zakup usług zdrowotnych 893,00

4300 zakup usług pozostałych 19.774,97

4410 podróże służbowe krajowe 163,90

4430 różne opłaty i składki 1.034,00

4420 podróże służbowe zagraniczne 975,61

3020 nagrody i wydatki osobowe 625,80

Stan środków obrotowych na koniec roku 10.923,46

ŚRODEK SPECJALNY – DAROWIZNY

Przychody 26.269,65

w tym

096 darowizny 23.734,40

092 odsetki bankowe 2.535,25

Wydatki 55.791,29

w tym

3110 świadczenia społeczne 1.831,00

4210 zakup materiałów i wyposażenia 17.977,45

4240 zakup podręczników szkolnych 3.673,50

4260 zakup energii 4.724,93

4270 zakup usług remontowych 1.913,70

4300 zakup usług pozostałych 25.550,31

4410 podróże służbowe krajowe 72,40

4430 różne opłaty i składki 48,00

Stan środków obrotowych na koniec roku 16.620,20

Jak wynika z powyższych danych w roku 2003:

  1. Uzyskano przychody wyższe od planowanych o 22.610,25 zł

    z tego

    z tytułu nawiązek 9.341,00

    z tytułu darowizn 10.734,00

    z tytułu odsetek bankowych 2.535,25

  2. Wydatki realizowane były w granicach określonych planami finansowymi środków specjalnych.

  3. W wyniku analizy dokumentacji źródłowej dotyczącej realizowanych wydatków ze środków specjalnych nie wniesiono zastrzeżeń do celowości ich wydatkowania.

  4. W planie pierwotnym środka specjalnego – nawiązki – wykazano stan środków obrotowych na początek roku o 29.081,30 zł niższy od stanu wynikającego z ewidencji księgowej oraz wyciągu Banku PKO S.A. Nr 1 z dnia 2.01.2003 r.

  5. Wykazane kwoty środków obrotowych na koniec roku 2003 były zgodne ze stanem rachunku bankowego ujętym w wyciągu bankowym 0050/2003 sporządzonym za okres od 31.12.2003 do 31.12.2003 r.

  6. Przedstawione w Rb-32 – sprawozdaniach z wykonania planów finansowych środków specjalnych jednostek budżetowych sporządzonych za okres od początku roku do dnia 31.12.2003 r. informacje były zgodne z ewidencją księgową, za wyjątkiem wykazanej kwoty zobowiązań, która była zaniżona o 133,11 zł. Stanowiło to naruszenie § 10 ust.2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 marca 2001 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej. Wyjaśnienie głównej księgowej stanowi załącznik Nr 5 do protokołu kontroli.

Plan finansowy na rok 2004 przedstawiał się następująco:

ŚRODEK SPECJALNY – NAWIĄZKI

stan funduszu obrotowego na początek roku 0,00

Przychody 35.000,00

w tym 097 nawiązki 35.000,00

Rozchody 35.000,00

w tym

3110 świadczenia społeczne 1.856,00

4210 zakup materiałów i wyposażenia 4.000,00

4220 zakup środków żywności 9.500,00

4230 zakup leków i środków pomocniczych 1.000,00

4260 zakup energii 9.700,00

4270 zakup usług remontowych 1.500,00

4280 zakup usług zdrowotnych 300,00

4300 zakup usług pozostałych 7.144,00

W toku kontroli stwierdzono, iż stan środków pieniężnych na rachunku bankowym środka specjalnego wg. Stanu na dzień 1.01.2004 r. wynosił 10.923,46 zł.

Nie wykazanie powyższej kwoty w planie finansowym w pozycji – stan funduszu obrotowego na początku roku stanowiło nie dopełnienie obowiązku wynikającego z § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz szczegółowych zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do budżetu przez zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych (Dz.U. Nr 122, poz. 1333)

ŚRODEK SPECJALNY – DAROWIZNY

stan funduszu obrotowego na początek roku 16.620,20

Przychody 3.000,00

w tym 096 darowizny 3.000,00

Rozchody 19.620,00

w tym

4210 zakup materiałów i wyposażenia 2.500,00

4240 zakup podręczników szkolnych 3.000,00

4300 zakup usług pozostałych 14.120,00

Stan funduszu obrotowego na koniec roku 0,20

W wyniku dokonanych zmian plan finansowy oraz jego realizacja wg stanu na dzień

30.06.2004 r. przedstawiały się następująco:

 

 

 

 

ŚRODEK SPECJALNY – NAWIĄZKI

Stan środków obrotowych na początku roku 10.923,46

Przychody

§ plan wykonanie wskaźnik

po zmianach na 30.06.2004 r. wykonania

097 68.570,00 71.070,00 103,15

Wydatki

§ plan wykonanie wskaźnik

po zmianach na 30.06.2004 r. wykonania

3110 2.676,00 2.651,00 99,06

4210 8.350,00 8.207,86 98,30

4220 28.720,00 27.309,73 95,09

4230 1.300,00 1.211,64 93,20

4260 17.400,00 15.712,99 90,30

4270 4.800,00 3.685,15 76,77

4280 300,00 120,00 40,00

4300 14.147,00 13.841,87 97,84

4430 1.800,00 1.771,30 98,40

Razem 79.493,00 74.511,54 93,73

 

Stan środków obrotowych na dzień 30.06.2004 r. 7.481,92

 

 

 

 

 

ŚRODEK SPECJALNY – Darowizny

Stan środków obrotowych na początku roku 16.620,20

Przychody

§ plan wykonanie wskaźnik

po zmianach na 30.06.2004 r. wykonania

092 “0” 452,21 -

096 5.500,00 10.150,00 184,55

Razem 5.500,00 10.602,21 192,77

Wydatki

§ plan wykonanie wskaźnik

po zmianach na 30.06.2004 r. wykonania

4210 5.000,00 3.856,01 77,12

4230 180,00 178,24 99,02

4240 3.000,00 394,51 13,15

4270 100,00 96,87 96,87

4300 13.785,00 10.536,75 76,44

4430 55,00 55,00 100,00

Razem 22.120,00 15.117,38 68,34

 

Stan środków obrotowych na dzień 30.06.2004 r. 12.105,03

W toku kontroli ustalono, iż do 30.06.2004 r.:

  1. Uzyskane przychody wynosiły 81.672,21 zł i były wyższe od planowanych o 7.602,21 zł. Z tego z tytułu:

  • nawiązek o 2.500,00 zł

  • darowizn o 5.102,21 zł

  1. Wydatkowano kwotę 89.628,92 zł co stanowiło 88,21 % planowanych wydatków na rok 2004.

  2. Zrealizowane wydatki w poszczególnych paragrafach mieściły się w granicach określonych planem.

  3. Wykazany w ewidencji księgowej stan środków obrotowych na dzień 30.06.2004 r. był zgodny ze stanem wykazanym w wyciągu bankowym Banku PeKaO S.A. Nr 0121/2004 z dnia 01.07.2004 r.

  4. Do celowości dokonanych wydatków ze środków specjalnych uwag nie wniesiono.

Na tym protokół zakończono.

Integralną część protokołu stanowią załączniki:

Nr 1. Odpis pisma D.Dz.D. 1212-2/04

Nr 2. Odpis zaświadczenia

Nr 3. Odpis zawiadomienia o wszczęciu postępowania

Nr 4. Odpis pisma D.Dz.D. 0718-13/04

Nr 5. Wyjaśnienie Głównej Księgowej

Protokół sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, który po uprzednim odczytaniu podpisano. Egzemplarz Nr 2 protokołu pozostawiono w Domu Dziecka w Mielnie w dniu podpisania t.j. 06.08.2004 r.

Kierownictwo jednostki kontrolowanej poinformowano o przysługującym na podstawie

§ 33 regulaminu kontroli wewnętrznej w Starostwie Powiatowym Koszalin prawie złożenia wyjaśnień do ustaleń zawartych w protokole kontroli w terminie 7 dni od daty podpisania.

Kontrolę wpisano do książki kontroli pod pozycją 4.

Mielno, dnia 06.08.2004 r.

PODPISY

KONTROLUJĄCY ZA JEDNOSTKĘ KONTROLOWANĄ

 

Wytworzył:
Anna Bober
Udostępnił:
Bober Anna
(2004-08-06 12:00:00)
Ostatnio zmodyfikował:
Bober Anna
(2005-04-04 14:23:24)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki