Kontrola Starostwa Powiatowego w Koszalinie VI.2005 r.

SPRAWOZDANIE Z KONTROLI PRZESTRZEGANIA PROCEDUR

KONTROLI FINANSOWEJ PRZEZ DOM DZIECKA W MIELNIE

 

OKRES OBJĘTY KONTROLĄ: 01.01. DO 31.05.2005 R.

OSOBA ODPOWIEDZIALNA: DYREKTOR DOMU DZIECKA W MIELNIE

RYSZARD PAŁCZYŃSKI

TERMIN PRZEPROWADZENIA KONTROLI: 31.05. DO 15.06.2005 R.

OSOBA KONTROLUJĄCA: SKARBNIK POWIATU

HALINA SAJEWSKA – TKACZYK

SPIS TREŚCI:

  1. Wstęp
  2. Zakres kontroli
  3. Metodyka przeprowadzenia kontroli
  4. Podsumowanie wyników badań – ustalenia
  1. WSTĘP

    Niniejszą kontrolę przeprowadzono zgodnie z Uchwałą Nr 372/2002 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 29 października 2002 roku w sprawie przestrzegania realizacji procedur kontroli finansowej przez podległe i nadzorowane przez Zarząd powiatu jednostki sektora finansów publicznych oraz przepisami ustawy z dnia 28 listopada 1998 roku o finansach publicznych.

    Kontrolę przeprowadziła Halina Sajewska – Tkaczyk – Skarbnik Powiatu (upoważnienie z 30.05.2005. A.I.0913/8/05).

  2. ZAKRES KONTROLI

Kontrolą objęto okres od 01.01.2005 r. do 31.05.2005 r.

Przedmiotowy zakres zadania:

  • przestrzeganie realizacji procedur kontroli finansowej oraz przeprowadzenie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych dokonywania wydatków

Podmiotowy zakres działania:

  • kontrola została przeprowadzona w Domu Dziecka w Mielnie i dotyczyła wydatków w § 4040.

  1. METODYKA PRZEPROWADZENIA KONTROLI

WYBRANE TECHNIKI KONTROLI

Niniejszą kontrolę zrealizowano z zastosowaniem następujących technik:

  • rozmowa z Główną Księgową w kontrolowanej jednostce;

  • zapoznanie się z prowadzoną dokumentacją;

  • analiza dokumentów pod względem formalnym (ustalenia autentyczności, legalności, prawidłowości) i merytorycznym (analiza treści, ocena zgodności z kryteriami, ocena działań sporządzającego, akceptującego i sprawdzającego dokument).

DOWODY NIEZBĘDNE DO DOKONYWANIA USTALEŃ, SPOSÓB ICH BADANIA

W zakresie realizacji kontroli i w celu dokonania ustaleń zbadane zostały:

  • listy płac na dodatkowe wynagrodzenie roczne;

  • przelewy na podstawie, których dokonano wydatków budżetowych;

  • podstawy do naliczenia tzw. “13”

  1. PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ – USTALENIA

Procedury kontroli oraz przeprowadzenie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych dokonywania wydatków w jednostce zawarte jest w Zarządzeniu Nr 32/2004 Dyrektora Domu Dziecka w Mielnie z dnia 20 grudnia 2004roku, w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową, w tym Załącznik Nr 6 do Zarządzenia – Regulamin kontroli wewnętrznej w Domu Dziecka w Mielnie.

Kontrolą objęto wydatki – rozdziale 85201 w paragrafie:

  • 4040 – Dodatkowe wynagrodzenie roczne.

Na podstawie ewidencji księgowej ustalono, że wydatki na dodatkowe wynagrodzenie roczne w okresie od 01.01.2005 do 31.05.2005 – wyniosły 34.119,03 zł (słownie: trzydzieści cztery tysiące sto dziewiętnaście złotych 03/100), co stanowi 99,6 % planu.

Plan po zmianach wynosi 34.254,00 zł

W toku czynności kontrolnych sprawdzono:

  1. prawidłowość naliczenia dodatkowego wynagrodzenia – zgodnie z ustawą z 12.XII.1997 roku, o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz.U. Nr 160 z 29. XII.1997 r. poz. 1080);

  2. terminowość przekazania na rachunki bankowe oraz wypłaty gotówkowe.

Do sposobu naliczania wynagrodzenia uwag nie stwierdzono.

Ponadto stwierdzono, że nagrody (dodatkowe wynagrodzenie) przekazano z zachowaniem terminów ustalonych w ustawie.

Niniejsza kontrola potwierdziła, że jednostka poniosła wydatek, który jest celowy i w tym przypadku stosuje procedury wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań.

 

Sprawozdanie sporządzono w trzech egzemplarzach.

OTRZYMUJĄ:

Audytor wewnętrzny – Agnieszka Kowalska

Skarbnik Powiatu – Halina Sajewska – Tkaczyk

Dyrektor Domu Dziecka w Mielnie – Ryszard Pałczyński

 

PODPISAŁA:

Skarbnik Powiatu

Halina Sajewska - Tkaczyk

Wytworzył:
Anna Bober
Udostępnił:
Bober Anna
(2005-07-14 13:08:22)
Ostatnio zmodyfikował:
Bober Anna
(2006-08-29 14:19:33)