Kontrola Starostwa Powiatowego w Koszalinie VI.2005 r.
SPRAWOZDANIE Z KONTROLI PRZESTRZEGANIA PROCEDUR
KONTROLI FINANSOWEJ PRZEZ DOM DZIECKA W MIELNIE
OKRES OBJĘTY KONTROLĄ: 01.01. DO 31.05.2005 R.
OSOBA ODPOWIEDZIALNA: DYREKTOR DOMU DZIECKA W MIELNIE
RYSZARD PAŁCZYŃSKI
TERMIN PRZEPROWADZENIA KONTROLI: 31.05. DO 15.06.2005 R.
OSOBA KONTROLUJĄCA: SKARBNIK POWIATU
HALINA SAJEWSKA – TKACZYK
SPIS TREŚCI:
- Wstęp
- Zakres kontroli
- Metodyka przeprowadzenia kontroli
- Podsumowanie wyników badań – ustalenia
- WSTĘP
- ZAKRES KONTROLI
Niniejszą kontrolę przeprowadzono zgodnie z Uchwałą Nr 372/2002 Zarządu Powiatu w Koszalinie z dnia 29 października 2002 roku w sprawie przestrzegania realizacji procedur kontroli finansowej przez podległe i nadzorowane przez Zarząd powiatu jednostki sektora finansów publicznych oraz przepisami ustawy z dnia 28 listopada 1998 roku o finansach publicznych.
Kontrolę przeprowadziła Halina Sajewska – Tkaczyk – Skarbnik Powiatu (upoważnienie z 30.05.2005. A.I.0913/8/05).
Kontrolą objęto okres od 01.01.2005 r. do 31.05.2005 r.
Przedmiotowy zakres zadania:
- przestrzeganie realizacji procedur kontroli finansowej oraz przeprowadzenie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych dokonywania wydatków
Podmiotowy zakres działania:
- kontrola została przeprowadzona w Domu Dziecka w Mielnie i dotyczyła wydatków w § 4040.
- METODYKA PRZEPROWADZENIA KONTROLI
WYBRANE TECHNIKI KONTROLI
Niniejszą kontrolę zrealizowano z zastosowaniem następujących technik:
- rozmowa z Główną Księgową w kontrolowanej jednostce;
- zapoznanie się z prowadzoną dokumentacją;
- analiza dokumentów pod względem formalnym (ustalenia autentyczności, legalności, prawidłowości) i merytorycznym (analiza treści, ocena zgodności z kryteriami, ocena działań sporządzającego, akceptującego i sprawdzającego dokument).
DOWODY NIEZBĘDNE DO DOKONYWANIA USTALEŃ, SPOSÓB ICH BADANIA
W zakresie realizacji kontroli i w celu dokonania ustaleń zbadane zostały:
- listy płac na dodatkowe wynagrodzenie roczne;
- przelewy na podstawie, których dokonano wydatków budżetowych;
- podstawy do naliczenia tzw. “13”
- PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ – USTALENIA
Procedury kontroli oraz przeprowadzenie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych dokonywania wydatków w jednostce zawarte jest w Zarządzeniu Nr 32/2004 Dyrektora Domu Dziecka w Mielnie z dnia 20 grudnia 2004roku, w sprawie przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową, w tym Załącznik Nr 6 do Zarządzenia – Regulamin kontroli wewnętrznej w Domu Dziecka w Mielnie.
Kontrolą objęto wydatki – rozdziale 85201 w paragrafie:
- 4040 – Dodatkowe wynagrodzenie roczne.
Na podstawie ewidencji księgowej ustalono, że wydatki na dodatkowe wynagrodzenie roczne w okresie od 01.01.2005 do 31.05.2005 – wyniosły 34.119,03 zł (słownie: trzydzieści cztery tysiące sto dziewiętnaście złotych 03/100), co stanowi 99,6 % planu.
Plan po zmianach wynosi 34.254,00 zł
W toku czynności kontrolnych sprawdzono:
- prawidłowość naliczenia dodatkowego wynagrodzenia – zgodnie z ustawą z 12.XII.1997 roku, o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz.U. Nr 160 z 29. XII.1997 r. poz. 1080);
- terminowość przekazania na rachunki bankowe oraz wypłaty gotówkowe.
Do sposobu naliczania wynagrodzenia uwag nie stwierdzono.
Ponadto stwierdzono, że nagrody (dodatkowe wynagrodzenie) przekazano z zachowaniem terminów ustalonych w ustawie.
Niniejsza kontrola potwierdziła, że jednostka poniosła wydatek, który jest celowy i w tym przypadku stosuje procedury wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań.
Sprawozdanie sporządzono w trzech egzemplarzach.
OTRZYMUJĄ:
Audytor wewnętrzny – Agnieszka Kowalska
Skarbnik Powiatu – Halina Sajewska – Tkaczyk
Dyrektor Domu Dziecka w Mielnie – Ryszard Pałczyński
PODPISAŁA:
Skarbnik Powiatu
Halina Sajewska - Tkaczyk