Zarządzenie Dyrektora WPOW Dom Dziecka w Mielnie w sprawie ustalenia procedur naboru na wolne stanowisko urzędnicze
Zarządzenie Nr 12 / 2008
Dyrektora Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej
Dom Dziecka w Mielnie
z dnia 15 lipca 2008 roku
w sprawie ustalenia procedur naboru na wolne stanowisko urzędnicze
w Wielofunkcyjnej Placówce Opiekuńczo - Wychowawczej
Dom Dziecka w Mielnie
Na podstawie art. 3a ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
Ustala się procedurę naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Wielofunkcyjnej Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej Dom Dziecka w Mielnie, stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dyrektor
WPOW Dom Dziecka w Mielnie
Ryszard Pałczyński
Mielno, dnia 15.07.2008 r.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 12/2008
z dnia 15 lipca 2008 roku
PROCEDURA NABORU NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W WIELOFUNKCYJNEJ PLACÓWCE OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZEJ DOM DZIECKA W MIELNIE
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1. Ilekroć w niniejszej procedurze jest mowa o:
-
Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora WPOW Dom Dziecka w Mielnie;
-
placówce – należy przez to rozumieć Wielofunkcyjną Placówkę Opiekuńczo – Wychowawczą Dom Dziecka w Mielnie;
-
Biuletynie – należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej Dom Dziecka w Mielnie;
-
naborze – należy przez to rozumieć nabór w rozumieniu art. 3 a ustawy o pracownikach samorządowych;
-
komisji rekrutacyjnej – należy przez to rozumieć komisję powołaną Zarządzeniem Dyrektora do przeprowadzania procedury naboru.
Rozdział 2
Przebieg naboru
§ 2. O zorganizowaniu naboru decyduje Dyrektor.
§ 3. Postępowanie w sprawie naboru obejmuje:
-
ogłoszenie o naborze,
-
składanie dokumentów,
-
powołanie komisji do przeprowadzenia naboru,
-
sprawdzenie dokumentów pod względem formalnym oraz publikację listy kandydatów spełniających wymogi formalne w Biuletynie,
-
przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami spełniającymi wymogi formalne,
-
sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru,
-
wybór kandydata na stanowisko.
§ 4. Za przebieg i organizację postępowania w sprawie naboru odpowiada Dyrektor.
Rozdział 3
Ogłoszenie o naborze
§ 5. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze zawiera:
-
nazwę i adres placówki,
-
określenie stanowiska,
-
określenie wymagań kwalifikacyjnych niezbędnych oraz dodatkowych,
-
zakres zadań wykonywanych na stanowisku
-
wskazanie wymaganych dokumentów,
-
określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
§ 6. Przy formułowaniu wymagań dla stanowiska, na które jest prowadzony nabór uwzględnia się w szczególności:
-
cel istnienia stanowiska,
-
zakres wykonywanych zadań,
-
zakres odpowiedzialności,
-
zakres uprawnień do podejmowania decyzji,
-
liczbę podległych pracowników oraz zakres ich samodzielności,
-
wymogi formalne (niezbędne wykształcenie, doświadczenie, kwalifikacje)
§ 7. Ogłoszenie o naborze kandydatów umieszcza się w Biuletynie oraz na tablicy ogłoszeń placówki co najmniej na 14 dni przed upływem terminu do składania dokumentów.
Rozdział 4
Komisja ds. naboru
§ 8.
-
Dyrektor w drodze zarządzenia powołuje komisję do przeprowadzenia naboru.
-
Prace komisji są prowadzone przy obecności przewodniczącego i co najmniej połowy jej członków.
-
W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia pokrewieństwa włącznie, osoby, której dotyczy postępowanie, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
-
Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący.
-
Komisja ulega rozwiązaniu z dniem zatrudnienia wybranego kandydata.
Rozdział 5
Rozpatrzenie zgłoszonych kandydatur
§9.
-
Postępowanie dotyczące rozpatrzenia zgłoszonych kandydatur komisja przeprowadza dwuetapowo.
-
W pierwszym etapie komisja zapoznaje się z dokumentami złożonymi przez kandydatów i ustala listę kandydatów spełniających kryteria określone w ogłoszeniu o naborze. Oferty nie spełniające wymogów formalnych zostają odrzucone.
-
Listę kandydatów, którzy spełniają wymogi formalne upowszechnia się w Biuletynie.
-
W drugim etapie komisja przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami umieszczonymi na liście, o której mowa w ust. 3 polegające w pierwszej kolejności na zadawaniu jednakowych pytań, niezbędnych do ustalenia przydatności na stanowisko objęte naborem oraz pytań dodatkowych zadawanych przez poszczególnych członków Komisji. W przypadku zakwalifikowania się do II etapu naboru więcej niż 10 kandydatów – Komisja może przeprowadzić pisemny test kompetencyjny i ustalić listę pięciu kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę poprawnych odpowiedzi. Komisja przeprowadza indywidualne rozmowy z kandydatami z ustalonej listy na zasadach ogólnych.
-
Komisja nie może zajmować stanowiska w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
-
Po każdej rozmowie kwalifikacyjnej, każdy z członków Komisji powinien dokonać swojej oceny. Dyskusja z pozostałymi członkami Komisji odbywa się dopiero po zakończeniu wszystkich rozmów kwalifikacyjnych.
-
Oceny kandydatów przez poszczególnych członków Komisji przeprowadza się na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej procedury.
-
Suma punktów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów stanowi o kolejności ich umieszczania na liście.
-
W przypadku równej liczby punktów zgromadzonych przez kandydatów decyzję o ich uszeregowaniu na liście podejmuje przewodniczący komisji.
§ 10. W razie nie złożenia żadnej oferty lub odrzucenia przez komisję wszystkich kandydatur przewodniczący komisji przedstawia Dyrektorowi informację, że nabór nie doprowadził do wyboru kandydata wraz z uzasadnieniem.
§ 11. 1. Po zakończeniu procedury naboru komisja sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności :
- określenie stanowiska, na które był przeprowadzany nabór,
- liczbę kandydatur,
- listę nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełniania przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
- informację o zastosowanych metodach i technikach naboru
- uzasadnienie dokonanego wyboru.
3. Przewodniczący komisji po podpisaniu protokołu przez wszystkich jej członków przedkłada Dyrektorowi protokół celem zatwierdzenia.
§ 12. Informację o wyniku naboru umieszcza się w Biuletynie oraz na tablicy ogłoszeń placówki w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jej wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata, przez okres co najmniej 3 miesięcy.
§ 13. Informacja, o której mowa w § 12 zawiera:
-
nazwę i adres placówki,
-
określenie stanowiska urzędniczego,
-
imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
-
uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.
§ 14. Jeżeli kandydat wyłoniony w wyniku naboru nie przyjął oferty pracy lub stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród kandydatów wymienionych w protokole naboru.
Załącznik Nr 1
FORMULARZ OCENY
ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ Z KANDYDATEM
Dokonany przez ...................................................................................................................................
(imię i nazwisko członka Komisji)
Imię i nazwisko kandydata .................................................................................................................
Data rozmowy kwalifikacyjnej ...............................................................
L.p. |
PYTANIE |
Punktacja w skali 0-10 |
Komentarz |
---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|